lunes, 4 de mayo de 2020

6B - ESCOLA A CASA - DIA 29 - 3r Trimestre



EMPEZAMOS MAYO, MES
IMPORTANTE PARA CERRAR BIEN EL TERCER TRIMESTRE Y EL CURSO.
¡VAMOS A DARLO TODO CHIC@S!

-------------------------------------------------------------------------------------------




ACTIVITAT D'INVESTIGACIÓ

Continuem amb les investigacions:

5) REPTILS
==PART -1- CERCA I ESCRIU:
REPTILS - Què són els reptils? (10-15 línies)
Nota important: No t'oblidis de cercar...
- Quantes extremitats tenen els reptils (si es que tenen tots...)
- Si la seva sang és calenta o freda
- La seva forma de néixer (consulta la teva investigació de "Formes de néixer", ara que ja saps paraules tècniques)
- Quin òrgan fan servir per a respirar
- Quin és el seu hàbitat (on viuen)
- La seva alimentació (si són carnívors, herbívors,...)
- Característiques sobre la seva pell i la manera de desplaçar-se

==PART -2- FES UN LLISTAT DE 10 ANIMALS REPTILS.



6) AMFIBIS
==PART -1- CERCA I ESCRIU:
AMFIBIS - Què són els amfibis? (10-15 línies)
Nota important: No t'oblidis de cercar...
- Quantes extremitats tenen els amfibis
- Si la seva sang és calenta o freda
- La seva forma de néixer (consulta la teva investigació de "Formes de néixer", ara que ja saps paraules tècniques)
- Quin òrgan fan servir per a respirar (sempre és el mateix al llarg de la seva vida?)
- Quin és el seu hàbitat (on viuen i com es desplacen: per terra, mar...)
- La seva alimentació (si són carnívors, herbívors,...), i els seus aliments més comuns
- Característiques sobre la seva pell i altres curiositats.


==PART -2- FES UN LLISTAT DE 10 ANIMALS QUE SIGUIN AMFIBIS




7) EXTRA D'INVESTIGACIÓ:
==Què significa o per què es diu "Animals de sang calenta" i "Animals de sang freda"? :


 [ES FARÀ LA CORRECCIÓ DIMARTS DE TOT: MAMÍFERS, AUS, AMFIBIS, REPTILS I PEIXOS, a més a més d'ANIMALS VERTEBRATS, FORMES DE NÉIXER i ANIMALS DE SANG FREDA I CALENTA]


 1) Hacer las operaciones diarias de cada bloque. 

2) Problemas de Tiempo - Parte 2 - Hacer solo 3 problemas cada día. Se corregirán todos el viernes









1) CORRECCIO DELS EXERCICIS DEL DARRER DIA:



1) Ordre alfabètic:
bell - biblioteca - bo - boira - bou - bruixa
2) Paraula trobada en primer lloc al diccionari:
a) llegenda  b) lluny  c) llum  d) lector
3) Paraules al lloc que li correspon, segons l'ordre alfabètic:
tarasca - tarda - tardor - tempesta - tendre - teu - tinta - torre - tot - tresor
4) Indica la paraula que has de buscar al diccionari:
joglars - joglar
bruixes - bruixa
volador - volar
dorm - dormir
rondalles - rondalla
vinyetes - vinyeta
5) Tres paraules que es poden trobar entre cada parella de paraules seguint l'ordre alfabètic:
paper - pomes - ratolí - senyal - tisora
gran - gremi - greu - gripau (sapo) - gros
casa - casc - casino - caspa - castell
escoltar - escombrar- escopeta - escopir - escridassar
6) Ordena alfabèticament de l'1 al 6 els següents elements del mòbil:
1- càmera  2- calculadora  3- calendari
4- configuració  5- contactes  6- correu

2) PENSA, CÒPIA I COMPLETA LA SEGÜENT NORMA...
L'alfabet permet ordenar les paraules observant la primera lletra. Si aquesta coincideix es té en compte la segona, la tercera i així succesivament.

3) CÒPIA I COMPLETA LA SEGÜENT ACTIVITAT:
-------------------blava ---------------  vehicle
-------------------aigua --------------- tova             
--------------------biga ---------------  jutge
-------------------plaça --------------  barra
-------------------llengua -----------  viatge
--------------------peça --------------  girafa
-------------------enveja ------------  berruga
------------------rellotge ------------  closca
--------------------foca -----------------  rave
-------------------blanca --------------- vidre

4) PENSA, CÒPIA I COMPLETA LA SEGÜENT NORMA... (Aquí només hi ha un petit espai per a completar. Hauràs d'observar les paraules de l'activitat 3 per a fer-ho)

Els plurals dels noms i adjectius acabats amb vocal neutra s'escriuen amb es . Això pot produir canvis ortogràfics:
ca -> ques : closca - closques
ça -> ces : peça - peces
ja -> ges: enveja - enveges
ga -> gues: berruga - berrugues
gua -> gües: llengua - llengües




1) COMPRENSIÓN LECTORA - Lee la siguiente lectura, copia las preguntas en la libreta y contesta correctamente:
 








 Preguntas:
1) ¿El árbol que aparece en la imagen, es el árbol más viejo del mundo? 
2) ¿Podrías decirme el nombre y edad, del árbol más viejo del mundo?
3) ¿Sabes por qué se le puso ese nombre?
4) ¿Quién se encargó de confirmar la edad de ese árbol?
5) Exactamente, ¿qué especie de árbol es?
6) ¿Por qué son tan lóngevos los árboles de esta especie?
7) Según lo que has leído, ¿crees que una persona normal, podría saber dónde se encuentra el árbol más viejo del mundo?
8) Al parecer hubo un árbol más viejo que el protagonista de esta lectura. ¿Podrías explicar en 3 líneas, cómo se llamaba ese árbol y qué le pasó?
9) ¿En que lugar del planeta se encuentra el árbol más viejo del mundo? Sé lo más específico posible.
10) ¿Sabiendo la fecha de la noticia, podrías decirme exactamente, qué edad tiene el árbol más viejo del mundo en el 2020?




EXEMPLES



6 comentarios:

  1. David ha mi no me sale lo de regristrarme

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Por favor, poned vuestro nombre para saber quién tiene el problema. Un saludo.

      Eliminar
  2. Buenas tardes, Soy Nerea. Hoy hay que enviar lo de las mascaras africanas, no?

    ResponderEliminar
  3. Hola David soy Sajida puedes cada dia poner en el blog las operaciones de mates para poder acerlos gracias.(^_^).

    ResponderEliminar
  4. YO HAVIA ENTRADO EN LOS BLOGS ANTERIORES PARA ENCONTRAR LAS OPERACIONES DE MATES I NO ME SALEN .

    ResponderEliminar

Todos los comentarios que se realicen no serán publicados al instante. Por seguridad, antes serán revisados para su aprobación.

Tots els comentaris que es realitzin no seran publicats al moment. Per seguretat, abans seran revisats per a la seva aprovació.