martes, 19 de mayo de 2020

6B - ESCOLA A CASA - DIA 40 - 3r Trimestre


¡ASÍ DE MOTIVAD@S
OS QUIERO VER CADA DÍA!
¡VAMOS CON TODO A POR EL MARTES! 
============================================================

ZOOM ZOOM ZOOM

ATENCIÓN CHIC@S. HOY MARTES estaré de 12h a 13h en ZOOM, PARA SOLUCIONAR DUDAS O CONSULTAS QUE QUERÁIS HACER. Recordad poner la ID y la contraseña que os mandé al grupo.








1) Recordatori - TEST - El Reino de las Plantas - Escolta el següent vídeo del regne de les plantes, i completa el test. Són 10 preguntes. Bona sort!







1) Operaciones Básicas: Operaciones diarias de cada bloque. 


2) FORMULARIO DE PROBLEMAS - OCEANOGRÁFICO:

- ¡VOLVER A HACER OTRA VEZ! -

¡¡ LEED LA INFORMACIÓN
ANTES DE HACER NADA!!

POR FAVOR, POR FAVOR, POR FAVOR, POR FAVOR, POR FAVOR,... LEED LAS INSTRUCCIONES ANTES DE HACER EL FORMULARIO:

- EN LA RESPUESTA PARA CADA PROBLEMA, DONDE PONE "Tu respuesta"... SOOOOOLO TENÉIS QUE ESCRIBIR EL RESULTADO FINAL DEL PROBLEMA. 
  -Pero DAVID, ¿tenemos que poner el número y la palabra euros o el símbolo €?
  - NO

  -Pero DAVID, ¿Podemos poner una respuesta larga para la solución? 
   - NO
   - Pero DAVID,  ¿Podemos poner...?
  - NO, NO, NO, NO, NO. SOLO TENÉIS QUE PONER EL NÚMERO DEL RESULTADO FINAL, PARA CADA PROBLEMA. 

Poned el número en cifras como queráis (Ejemplo: 28 2,8  2'8  2.8  28,00) no tendréis problemas para que se acepte. PERO POR FAVOR, NO PONGÁIS LETRAS NI PALABRAS, SOLO EL NÚMERO DEL RESULTADO FINAL DE CADA PROBLEMA. 

Atención: Como leer es gratis, y preguntar si tenéis dudas también, los test que se envíen con palabras, serán eliminados y tendréis que hacerlo de nuevo. Si volvéis a repetirlo y volvéis a poner palabras, no se aceptará vuestro test.











1) Recordatorio -- Expresión Escrita Creativa - ¡Mi perro se ha comido los deberes!...


Activitad: Inventa 5 excusas para no hacer los deberes
ZOOM - Tened preparadas vuestras excusas para poder leerlas en Zoom, y así poder pasar un buen rato con las ideas tan geniales que habéis tenido. ¡Gracias! 


1) Comprensió Lectora (totes les activitats d'aquesta comprensió s'han d'acabar per al divendres, 22 de maig):




El foc és part de la natura. Un dels elements que canvien el paisatge. No obstant això, els incendis provocats per l'ésser humà estan tenint un efecte molt negatiu en els ecosistemes. Cremen els boscos i les flames s'emporten per davant a la flora. A més està la fauna! Els animals poden morir per falta d'aliment, falta de llocs per a construir els seus nius, falta de caus, o llocs per a viure protegits d'altres animals.

Els incendis poden causar danys irreparables en el terra, on després hauria de créixer de nou el verd. El que el foc devora en dos dies, pot trigar unes 10 dècades a recuperar-se. Més d'un segle per a tornar a tenir un bosc frondós i adult.
Per això és importantíssim saber com reforestar una zona cremada, i els experts ens donen les seves recomanacions:

Netejar la zona cremada: Llevarem la fusta cremada que hagi pogut quedar escampada pel terra, així com qualsevol altre tipus de deixalles. Les restes calcinades són obstacles per a la reforestació del terreny, i si no es netegen poden generar plagues d'insectes, una cosa molt perjudicial per a un terreny ja de per si molt deteriorat.


No danyar els arbres que puguin recuperar-se: És molt important mantenir i protegir aquells arbres que hagin pogut sobreviure a l'incendi. Pot ser que les seves fulles i branques hagin cremat i que el seu tronc estigui carbonitzat, però és molt probable que l'interior d'aquest tronc, igual que les arrels dels arbres, es trobi en perfectes condicions, fent més que possible la seva recuperació. Mantenir aquests arbres intactes resulta indispensable per a recuperar el teixit vegetal de la zona amb la major rapidesa possible.

Deixar a la naturalesa actuar: Sempre és millor deixar actuar a la naturalesa, sense l'ajuda dels éssers humans. Amb el pas del temps veurem si tornen a brotar novament plantes, mates i joves arbres en la zona. Si de manera natural no es comença a repoblar, a partir dels dos anys podem ajudar plantant aquells tipus d'arbres que siguin més adequats i beneficiosos per a la zona. No qualsevol arbre ni plantar-lo de qualsevol manera, val per a reforestar un bosc.



Tots sabem que cal protegir als boscos però… saps per què? Aquests són els motius:

- En destruir boscos, danyem també tota la natura que allí habita, plantes i animals que depenen dels arbres. Tot és una gran cadena.

- Els arbres generen l'oxigen que nosaltres després respirem, i netegen de l'aire el diòxid de carboni, perjudicial per a l'ésser humà.

- Ajuden a purificar l'aigua.

- Col·laboren en la prevenció d'inundacions.

- Ajuden a reduir la contaminació acústica, l'excés de soroll.
I tu, coneixies realment les raons per les quals és fonamental cuidar dels boscos? Ara que ho saps digues SÍ a cuidar del planeta. En el futur veuràs un món molt millor, i mai has d'oblidar que si vols canviar les coses, els canvis comencen per un mateix.

COMPRENSIÓ ESCRITA
UN SEGLE PER A RECUPERAR UN BOSC

[Llibreta] Contesta a les següents preguntes de la lectura anterior:

1- Què està provocant uns efectes molt negatius en els ecosistemes?
2- Els incendis arrasen amb la flora. Però què passa amb la fauna i amb els animals, quan hi ha un incendi?
3- Quant de temps ha de passar després d'un incendi, per a poder tornar a tenir un bosc adult i frondós?
4- Què tres recomanacions ens donen els experts, per a reforestar una zona de bosc cremada?
5- Quin tipus de plagues poden aparèixer si no es neteja adequadament una zona cremada?
6- Un arbre cremat, és un arbre mort que cal tallar sense pensar? Explica la teva resposta.
7- Quant de temps cal esperar per a saber si hem de començar a ajudar a repoblar un bosc?
8- Segons la imatge, quants anys cal esperar per veure
créixer de nou el verd?
9- “Cal cuidar els boscos perquè tot és una cadena” A què es refereix aquesta frase?
10- Què generen i què netegen els arbres?




Good morning everybody!!

Do you remember the flower of questions?? Today, we are going to review the WH-QUESTIONS. Remember:


-ACTIVITY: Read the sentences and choose the correct wh-question.

(Llegir les frases i elegir la pregunta correcta per a cada una)



You have time until tomorrow! Big hug! 




Bon día Xic@s!!!
Aquestes darreres setmanes hem escoltat i també hem practicat diferents melodies de músiques que la majoria de nosaltres ja coneixiem. Hem escoltat el que tots coneguem com Bandes sonores.
Des d'un punt de vista musical, s'entén com a banda sonora original aquella música tan vocal com instrumental composta expressament per a una pel·lícula, complint com a funció la de potenciar aquelles emocions que les imatges per si soles no són capaces d'expressar. Per tant, podem fer una classificació de la música de les bandes sonores en les pel·lícules així:
Acció
Aventures
Comèdia
Dramàtiques
Terror
Musicals
Ciència Ficció
Guerres
Suspense
De l'oest
Infantils
El que anem a fer avuí serà buscar una pel·lícula que cumpleixca les característiques que vos he posat abans, podeu utilitzar alguna de les que vos vaig posar en les altres sessions, com per exemple:

Dramàtiques: Titanic
És a dir, heu de buscar 11 pel·lícules i classificar-les  segons el gènere que vos he anomenat abans
Esta semana también os propongo una práctica musical que seguro os gustará. Os puse “La Marcha Radetzky” como Música Clásica, “Star Wars” como Banda Sonora y esta semana os traigo  “Dance Monkey” de Tones and I con percusión corporal como música pop de la actualidad.
Os dejo aquí abajo ⬇ la entrada


El meu mail és susanamusicaQ20@gmail.com



PRENENT FORMA


Molts d'artistes s’inspiren en els espais negatius: no en els espais plens, sinó en els buits. Man Ray, Gary Hume, Henri Matisse i Patrick Caulfield van utilitzar aquesta tècnica. 

 
TASCA ARTÍSTICA


1.Selecciona tot tipus de materials que tinguis a casa: llapis, bolígrafs, maquinetes, tisores, pinta, eines… el que tingues a mà.

2.Col·loca’ls en una superfície llisa (foli, cartolina, etc) que generen una espècie de textura.

3.Començà a delimitar amb un traç alguna d’aquestes àrees d’espai negatiu.

4.Comença a emplenar de color les zones que has delimitat.


També pots dibuixar aqueixa mateixa composició en positiu, centrant-te en els objectes i veuràs que planteges el dibuix d’una manera completament diferent.


No hay comentarios:

Publicar un comentario

Todos los comentarios que se realicen no serán publicados al instante. Por seguridad, antes serán revisados para su aprobación.

Tots els comentaris que es realitzin no seran publicats al moment. Per seguretat, abans seran revisats per a la seva aprovació.