viernes, 22 de mayo de 2020

6B - ESCOLA A CASA - DIA 43 - 3r Trimestre



QUERID@S CHIC@S, RECORDAD QUE EN ESTA FASE HAY QUE SALIR CON MASCARILLAS. TENED SIEMPRE A MANO LA VUESTRA. ¡POR TI Y POR TOD@S! #YORESPETOLASNORMAS





1) CORRECCIÓ:

FASES DEL CICLE VITAL
DE LES PLANTES
(Fer clic damunt de les imatges per ampliar!)



IMPORTANT: Aquesta és la informació mínima que s'ha d'escriure per a cada fase. Si teniu menys, l'haureu de completar. Si teniu més, no hi ha cap problema, però heu de comprovar que teniu la que està aquí també. He adjuntat les fases amb imatges, per ajudar a entendre una mica més el procés del Cicle de la vida de les Plantes.





1) Operaciones Básicas: Operaciones diarias de cada bloque. 


2) Continuar con los problemas de "Nos vamos al Bershka".


PROBLEMAS NOS VAMOS AL BERSKHA

1. Nerea ha comprado un jersey, un pantalón y un abrigo. ¿Cuánto nos cuesta todo?
2. Alí se ha comprado tres pantalones y una bufanda. ¿Cuánto le ha costado todo?
3. Mireia ha pagado 30 euros por las botas. ¿Cuánto le han devuelto?
4. Ordena los precios de los artículos de mayor a menor.
5. Athenea y Rania se han comprado dos camisas cada una. ¿Cuánto le cuesta a cada una?
6. Nízar se ha comprado unas botas y un pantalón. Ha pagado con un billete de 50 euros. ¿Cuánto le han devuelto?
7. El profe Raúl le ha regalado una bufanda a cada alumno de la clase (25 alumnos). ¿Cuánto ha pagado por todas ellas?
8. Sajid ha comprado todos los productos ¿Cuánto le cuesta todo?
9. ¿Qué te comprarías con 50 euros. ¿Cuánto te devolverán?
10. Lucía se ha comprado una camisa, unas botas y una bufanda. Estamos en época de rebajas y le han rebajado un 15% del precio final. ¿Cuánto le ha costado la compra?


Se corregirán el martes, 26 de mayo. 




1) Entregar Expressión Escrita Creativa: 

LAS 3 REGLAS DE MI MASCOTA


ÚLTIMO DÍA


1) Correcció:





CORRECCIÓ COMPRENSIÓ ESCRITA:
 
1)Què està provocant uns efectes molt negatius en els ecosistemes?

Els incendis provocats per l'ésser humà.

2)Els incendis arrasen amb la flora. Però què passa amb la fauna i amb els animals, quan hi ha un incendi?

Els animals poden morir per falta d'aliment, falta de llocs per a construir els seus nius, falta de caus, o llocs per a viure protegits d'altres animals

3) Quant de temps ha de passar després d'un incendi, per a poder tornar a tenir un bosc adult i frondós?

Pot trigar unes 10 dècades a recuperar-se. Més d'un segle per a tornar a tenir un bosc frondós i adult.

4) Què tres recomanacions ens donen els experts, per a reforestar una zona de bosc cremada?

-Netejar la zona cremada

-No danyar els arbres que puguin recuperar-se

-Deixar a la naturalesa actuar

5) Quin tipus de plagues poden aparèixer si no es neteja adequadament una zona cremada?

Si no es netegen poden generar plagues d'insectes, una cosa molt perjudicial per a un terreny

6) Un arbre cremat, és un arbre mort que cal tallar sense pensar? Explica la teva resposta. 
NO. Explicació.- Pot ser que les seves fulles i branques hagin cremat i que el seu tronc estigui carbonitzat, però és molt probable que l'interior d'aquest tronc, igual que les arrels dels arbres, es trobi en perfectes condicions, fent més que possible la seva recuperació. Mantenir aquests arbres intactes resulta indispensable per a recuperar el teixit vegetal de la zona amb la major rapidesa possible.

7) Quant de temps cal esperar per a saber si hem de començar a ajudar a repoblar un bosc? 
A partir dels dos anys.

8) Segons la imatge, quants anys cal esperar per veure créixer de nou el verd?

1 o 2 anys, ja es comença a veure créixer de nou el verd.

9) “Cal cuidar els boscos perquè tot és una cadena” A què es refereix aquesta frase?

En destruir boscos, danyem també tota la natura que allí habita, plantes i animals que depenen dels arbres. Si falta un element en la cadena, es trencarà i la resta d’essers vius ho patiran.

10) Què generen i què netegen els arbres?

Generen l'oxigen que nosaltres després respirem, i netegen de l'aire el diòxid de carboni, perjudicial per a l'ésser humà.

CORRECCIÓ DICCIONARI:
 
FLORA: Conjunt d'espècies vegetals que creixen en una regió o en un territori
FAUNA: Conjunt d'espècies animals que habiten en un territori determinat, en estat salvatge i perfectament identificades amb el medi ambient que les envolta
REFORESTAR: Repoblar d'arbres un desboscat (una zona sense bosc)
DESFORESTAR:  és un procés de desaparició dels boscos i masses forestals, fonamentalment causada per l'activitat humana. Està directament provocada per l'acció humana sobre la natura, principalment a conseqüència de les talles realitzades per la indústria fustera, així com per a l'obtenció de sòl per a cultius agrícoles
HECTÀREA: Unitat de superfície equivalent a 100 àrees, que són 10.000 metres quadrats (símbol, ha)

EXPRESSIÓ ESCRITA: OPINIÓ INCENDIS.

NOTA IMPORTANT: Encara que cada alumne escriurà les seves idees d'una manera personal, tothom hauria de tenir clar que l'época més fàcil per a que hi hagi més incendis és a l'estiu, per les temperatures altes i la falta de plujes que la vegetació i el terreny estigui molt sec.  Raons que poden provocar un incendi, mínim hi havia que escriure 3 o 4:
- Cigarros, les línies elèctriques, les fogueres, la crema de brossa, rostolls i pastures..., a més d'accions vandàliques.

INVESTIGACIÓ: L'INCENDI MÉS GREU A EIVISSA

El major incendi que ha sofert la història d'Eivissa, es va produir el 25 de maig de 2011 a la Serra de Morna, al municipi de Sant Joan.
L'incendi va causar la crema de més de 1.500 hectàrees, tot un desastre natural. L'incendi es va apagar en molts punts simplement perquè el foc va arribar a la mar. Moltes platges com Benirràs, Port de Ses Caletes, Cala d’en Serra o És Canaret van veure com el seu inigualable entorn natural es va reduir a cendres.
Com es va provocar? Una persona estava manipulant un fumador en un rusc d'abelles quan de forma no intencionada va desencadenar l'incendi.





Bon dia alumnes de valors!!
Com sabeu, per seguir tenint cura del nostre entorn quan acabi la quarantena, hem de tenir molt clar on hem de tirar els residus que generem per tal de fer-ho bé. Aquí teniu un recordatori dels diferents contenidors:


Ara, per practicar, podeu jugar al següent joc que he trobat, on haureu de fer “click” al contenidor on penseu que heu de tirar el producte que us indica. Alerta! Si us equivoqueu haureu de tornar a començar! Heu de fixar-se i revisar la foto dels contenidors per poder fer-ho bé!  





Passeu bon cap de setmana!!! :D



Bon dia! Com esteu? Segur que bé!

Aquesta setmana parlarem sobre els sagraments, recordeu quants n'hi ha? Bé, possiblement no, per això us deixaré aquest vídeo perquè pugueu recordar, després fareu un kahoot! per favor, poseu el vostre nom i cognom. 


Recordeu, teniu el meu correu per si necessiteu qualsevol cosa o per si teniu dubtes! (maria.271989@gmail.com)

Una abraçada gegant, Maria


No hay comentarios:

Publicar un comentario

Todos los comentarios que se realicen no serán publicados al instante. Por seguridad, antes serán revisados para su aprobación.

Tots els comentaris que es realitzin no seran publicats al moment. Per seguretat, abans seran revisats per a la seva aprovació.