miércoles, 22 de abril de 2020

6B - ESCOLA A CASA - DIA 21 - 3r Trimestre





1- CADA DÍA HAY QUE ENTRAR EN EL BLOG Y REGISTRARSE.


2- LEER BIEN TODO LO QUE PONEMOS EN LAS ENTRADAS DEL BLOG.


3- INTENTAR CUMPLIR CON LAS FECHAS DE ENTREGA DE LAS ACTIVIDADES.

4- PARTICIPAR EN EL BLOG, ESCRIBIR E-MAILS O ENTRAR A LAS VIDEO-CONFERENCIAS.

5- ES IMPORTANTE QUE LAS FAMILIAS LEAN CON SUS HIJOS E HIJAS LAS ENTRADAS DIARIAS DEL BLOG.





- Fer les preguntes 5 i 6: 

5- 

a) Durant el període de confinament els nivells de contaminació s’han reduït moltíssim. Per què creus que ha passat això? 

b) Quines activitats s’han deixat de fer que puguin explicar aquest fet?



6- 

a) Hem vist durant molts de dies com diferents animals es passegen per ciutats i per llocs on abans era impensable veure’ls. Per què creus que està passant i què en penses d’això?


- Corregir les preguntes 3 i 4
3- 

a) Durant la Primària has estudiat molts conceptes sobre el cos humà. A quin aparell i òrgans afecta especialment aquest coronavirus?
A l’aparell respiratori. Els òrgans més afectats són els pulmons



4- 

a) Una de les possibles teories del naixement del coronavirus està relacionada amb les ratapinyades i pangolins. Investiga un poc sobre aquests animals i explica la relació que tenen amb el coronavirus.
Ratapinyades: Els quiròpters, coneguts comunament com a ratapinyades, són uns mamífers que han desenvolupat les seves extremitats superiors com a ales.

Amb unes 1.100 espècies, representen un 20% de totes les espècies de mamífers. Estan presents en tots els continents, excepte a l’Antàrtida. Segons l’espècie,  s’alimenten d’insectes, fruites, pol·len, nèctar, flors, fulles, carronya, sang, mamífers, peixos, rèptils, amfibis i ocells.

Són els únics mamífers capaços de volar. Vitals pel planeta com a pol·linitzadors i dispersió de llavors. La meitat d’espècies conegudes s’orienten i cacen per mitja d’ecolocalització.

La seua grandària varia: des dels 29-33 mm de longitud i 2 g de pes de la “ratapinyada borinot”, als més de 1,5 d’envergadura i 1,2 kg de pes de la “guineu volador filipí”.



Pangolins: Manis és un gènere de mamífers de la família Manidae, coneguts vulgarment com a pangolins. Tenen grans escates, que cobreixen la major part del seu cos. Es troben en les zones tropicals d’Àsia i d’Àfrica. La grandària dels pangolins vària segons les espècies, des de 30 cm fins a 1 metre. Es poden enrotllar en una bola quan es veuen amenaçats, a les seues escates sobreposades actuant com a armadura.

Els pangolins manquen de dents i de l’habilitat de mastegar. En el seu lloc, obrin els formiguers amb les seues poderoses arpes davanteres i introdueixen la seva llarga llengua.

Les poblacions de pangolins s’han vist reduïdes ja que la seua carn és molt demandada a Àfrica i Àsia,¡; a la Xina la seua carn es considera una exquisidesa.







RELACIÓ RATAPINYADES I PANGOLINS AMB EL CORONAVIRUS:

Un equip de científics ha descobert pangolins portadors de virus estretament relacionats amb el qual ara es propaga pel món. D’acord amb els investigadors, la venda d’animals salvatges en mercats (també és el cas de les ratapinyades) hauria d’estar estrictament prohibida per a minimitzar el risc de brots futurs. Els pangolins són els mamífers que amb major freqüència es trafiquen il·legalment, usats com a aliment i medicina tradicional.

Les ratapinyades són un reservori natural per a un gran número d’infermetats com la ràbia, la síndrome respiratòria aguda sever (el coronavirus ), henipavirus i possiblement el virus ébola. La seua gran mobilitat, amplia distribució i comportament social converteixen a les ratapinyades en hostes de malalties. Moltes espècies també semblen tindre una alta tolerància a l’hora d’albergar patògens (virus) i sovint no desenvolupen la malaltia mentre estan infectades.











1) Hacer las operaciones diarias (número 2 de cada bloque) [Vuelvo a poner las operaciones para que las tengáis a mano]









2) COMPLETAR EL CUESTIONARIO "UNIDADES DE TIEMPO - TABLA DE EQUIVALENCIAS - Faltan 18 personas de 6º por acabar. El cuestionario se encuentra en el siguiente enlace:

6B - ESCOLA A CASA - DIA 21 - 3r Trimestre


3) PROBLEMAS: UNIDADES DE TIEMPO Y EQUIVALENCIAS. Para realizar los problemas, necesitáis las hojas de teoría de las Unidades de Tiempo que puse aquí. Tenéis que hacer 5 problemas cada día. Quiero una organización correcta, poniendo el número del problema, copiando el enunciado, datos, operación y solución.






1) Expressió Escrita Creativa.- 

DISSENYA UN VIDEOJOC!!

Activitat: T'han encarregat dissenyar un videojoc. Explica-m'ho amb ajuda d'aquestes tres preguntes:

a) Com es diu el videojoc? (1 línia)
b) Què s'ha de fer? En què consisteix el joc? (6-8 línies)
c) Per què creus que el teu videojoc serà un èxit? (2-3 línies)

Quan acabis de contestar les preguntes, dibuixa una pantalla del teu videojoc (Mig full)
EXEMPLES







1) Actividad de Comprensión Oral.- 
Importante: Antes de ver el vídeo debes seguir estas instrucciones:
- Copia en tu libreta las preguntas y deja 2 líneas de espacio entre cada una.
- Lee las preguntas con atención, para saber qué es lo que te van a preguntar.
- El vídeo solo se puede ver 2 veces, y no debes pararlo ni rebobinarlo. 
- Puedes escribir las respuestas mientras escuchas el video. 
- Al acabar, ponlo una tercera vez para corregir tus respuestas. Nadie estará a tu lado para vigilarte. Intenta ser honest@ y apunta el resultado en la hoja:
8 = Excelente
7 = Notable
6 = Bien
5 = Suficiente
4 o menos = (R) Repasar







English: Here you have today’s activities: https://anglescervantes.blogspot.com/2020/04/6th-grade-wednesday-22nd-of-april.html

-----------------------------------------------
__________________________________




Atenció, The Stranger Class!! Dijous serà dia 23 d'abrilDiada de Sant Jordi i es celebra el Dia del llibre.

Per això, us proposarem activitats per fer relacionades amb aquesta celebració. 
 
*******************************************************************************

L'activitat que us proposam es diu Per Sant Jordi, una paraula. Es tracta que elegiu una paraula perquè és polida, perquè us agrada, perquè és la primera paraula que vàreu aprendre en català, perquè us recorda qualque cosa o qualcú…

A continuació, l'heu d'escriure a un full de paper i podeu decorar les lletres. També podeu fer un dibuix relacionat. Millor si ho feis tot a mà.

A més a més, hi heu d'afegir l’etiqueta (hashtag) #parauladesantjordi. Aquí teniu un exemple:
Finalment, ara que ja teniu la làmina feta i ben polida, us haureu de fer una foto amb la làmina i l'envieu a la mestra Isa al següent email ABANS DE DIUMENGE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
milanger@educaib.eu


No hay comentarios:

Publicar un comentario

Todos los comentarios que se realicen no serán publicados al instante. Por seguridad, antes serán revisados para su aprobación.

Tots els comentaris que es realitzin no seran publicats al moment. Per seguretat, abans seran revisats per a la seva aprovació.