Entren els corsaris a l’aula i es queden a la porta:
Saber: Mira Amín, hem trobat
persones.
Amín: Ostres! Segur que ells sabran on està el tresor.
Marco: No crec que sigui bona idea, tinc por...
Amín: No siguis poruc, segur que si ens fem amics tot sortirà bé.
(Es dirigeixen a la classe d’infantil)
Sajid: Bon dia al·lots, som els corsaris de la torre de sa Sal Rosa.
Marco: Jo soc Marco, i ells són Saber, Sajid i Amín.
Sajid: Bon dia al·lots, som els corsaris de la torre de sa Sal Rosa.
Marco: Jo soc Marco, i ells són Saber, Sajid i Amín.
Saber: Anem per la mar abordant vaixells enemics i buscant tresors i riqueses.
Sajid: Som com els pirates, però amb un permís especial del rei per buscar
sempre noves aventures i protegir als habitants de l’illa d’Eivissa.
Amin: Exacte, i nosaltres som membres de la tripulació del corsari més
temible del món!
Marco: Sabeu qui és? El seu nom és Antoni Riquer... un corsari eivissenc que
va capturar un vaixell que es deia Felicity d’origen anglès a l’any 1806.
Sajid: Esper que mai tingueu que conèixer-lo, és alt i molt fort i porta un
pardal a sobre.
Amin: I mooooolt lleig.
Saber: Gràcies a aquesta gesta, ens varen construir un monument al port de
vila al 1915.
Amin: Som la única ciutat del món que té un monument dedicat als corsaris.
Marco: Serà perquè som els millors del món!
(Tots riuen)
Sajid A més, per protegir als habitats de les Pitiüses, varem construir fins
12 torres de defensa per poder tenir vigilada l'entrada de naus desconegudes i
pirate
Saber: Es varen col·locar les torres al voltant de les illes i formaven una
xarxa que permetia establir comunicació visual entre els punts més estratègics
de la costa.
Amin: Per comunicar-se entre torre i torre, els senyals visuals que s'hi
empraven per a la comunicació eren els focs a la nit i el fum durant el dia.
Marco: Ara que ja ens coneixeu, sabeu per a què estem aquí? (Esperar que
diguin el nom de la classe)
Saber: Ens hem perdut buscant un tresor, ens podríeu dir quina classe sou
vosaltres?
Amin: Que han dit? -(dirigint-se als corsaris)- Parlen una llengua diferent a
la nostra? O es que no els he sentit?
(tractar que els nens i nenes contestin amb
més ganes)
Saber: Aaah, ara sí! Doncs sabeu què? Ens voldríeu ajudar a buscar el tresor?
Sajid: Ens serviríeu de gran ajuda!!
Marco: Digueu que sí per favor! –(Desesperat)- Sinó tindrem problemes amb el
nostre capità Antoni Riquer!
(Esperar que diguin que sí)
Amin: Bé! Però sabeu que tindrem que passar moltes aventures fins arribar al tresor oi?
Amin: Bé! Però sabeu que tindrem que passar moltes aventures fins arribar al tresor oi?
Saber: Voleu venir amb nosaltres?
Amin: Anem!!!
Sajid: Ara, teniu que venir amb nosaltres, aixequeu-vos i anem a per el
tresor!
· Prova 1: Quan arriben a la porta, aturen a la classe).
Lina: Aquesta és la zona tenebrosa i nosaltres som les Bruixes Tenebroses i
convertim a la gent en estàtua. Jo sóc Lina la bruixa més coneguda del món i
aquestos són els més súbdits: Isabel, Luz María, y Elías.
Luz: Tenim grans poders i som molt perilloses.
Isabel:
Més val que correu molt i eviteu que us agafem... sinó
la maledicció caurà sobre vosaltres!
Elias: Ja, Ja, Ja (riguent fort). No serieu ni els primers ni els últims que
convertim en estàtues.
Tots: Ja podeu començar a còrrer!
Amin: Alerta al·lots, aquí hi ha bruixots que si te toquen et quedes quiet en
estàtua.
Saber: Tenim que intentar passar sense que ens toquin!
·
Anar cap a la prova 2
Manar: Hola viatgers, benvinguts a la terra oblidada. Nosaltres som les almes perdudes i jo soc na Manar, ella és Athenea, Paula i Zahra.
Zahra: Qui sou vosaltres? (esperar que diguin el nom de la classe)
Zahra: Qui sou vosaltres? (esperar que diguin el nom de la classe)
Athenea:
En aquest castell, teniu que passar totes aquestes proves per
poder sortir. Teniu que anar amb molta cura per poder atravessar-lo.
Paula: I no fer-vos mal! Per tant, no podem córrer, ni
saltar.
Zahra: (Explica l’activitat).
Corsaris i els encarregats de la prova ajuden
als d’infantil a completar el circuit.
· Anar cap a la prova 3. (Circuit amb camí de cordes, aros com si fossin
pedres i un banc com si fos un pont).
Rayco: On aneu? aneu buscant el tresor perdut?
Basma: No el trobareu mai. És molt difícil!
Yasmina: Nosaltres som els guardians del riu: Rayco, Basma, Sajida y Yasmina
Rayco: Nosaltres us podem ajudar
Sajida: Per poder arribarm teniu que passar per aquest riu.
Yasmina: És l'únic camí conegut per l'home.
Rayco: Però alerta, el riu passa amb molta força.
Basma: No el trobareu mai. És molt difícil!
Yasmina: Nosaltres som els guardians del riu: Rayco, Basma, Sajida y Yasmina
Rayco: Nosaltres us podem ajudar
Sajida: Per poder arribarm teniu que passar per aquest riu.
Yasmina: És l'únic camí conegut per l'home.
Rayco: Però alerta, el riu passa amb molta força.
Sajida:
És el riu de Santa Eulària, l’únic riu de les Illes
Balears.
Basma: L’única forma de creuar el riu és anar per les pedres. (Explicar el
circuit)
Yasmina:
Aneu alerta, si trepitgeu fora de les pedres, el riu
us emportarà.
Rayco: Esteu preparats?
Sajida:
D’un en un. Nosaltres us ajudarem.
· Anar a la prova 4. (Pujar les escales a 4 potes).
(Estareu esperant a baix al hall)
Camila:
heu arribat molt lluny! Ja queda menys per arribar al
tresor.
Sara A:
Nosaltres som les Bruixes Simpàtiques: Camila, Sara,
Ainoha y Sara Cristescu.
Sara C:
Ens agrada convertir als nens i nenes en animals.
Ainoha:
Quins animals coneixeu? (intentar que diguin animals)
Camila:
Molt bé!!! Sabeu molt vosaltres. Ara us convertirem en
lleons per tenir força i pujar les escales súper bé.
Sara A:
wajira wajira, jo us converteix en lleons! (els alumnes
s’han de convertir en lleons per pujar les escales)
Ainoha:
ara teniu de pujar les escales com si fóssiu lleons.
Però alerta, quan arribeu a d’alt l’encanteri s’acabarà.
(Els corsaris que en tot moment acompanyen al
grup per vigilar i acompanyar-los quan arribeu al pis de dalt, els recordeu que
tenen que aixecar-se).
· Anar a la prova 5. (Al pis de dalt, Manuel, Adrian, Asslam i Ahsim estan dormits)
Saber: Aquí estan els pirates dolents.
Sajid: Allí està el tresor (assenyalant l’aula). Tenim que passar sense fer
renou.
Marco: Així que tots en silenci. Shhhhhhhhhhh
·
A l’aula: Buscar el tresor, però abans d’obrir
la caixa, tenen que muntar els puzles que hi ha a la taula. Una vegada fets.
Anem a obrir la caixa.
Marco: Molt bé, ho heu
aconseguit!
Saber: Què us imagineu que hi ha
a la caixa? (esperar a que contestin, animar-los a contestar)
Amín: A la caixa hi ha uns
objectes que tenen la capacitat d’ensenyar-nos moltes coses.
Sajid: I no només això, ens fan
viure aventures i viatjar a llocs inimaginables.
Saber: Voleu que obrim la caixa?
(obrim la caixa)
Sajid: Són llibres! Ara els
agafarem i anirem a l’aula a llegir-los.
Amín: Voleu veure de què tracten
aquests llibres?
Manuel, Adrian, Asslam i Ahsim, ja s’han despertat i estaran fora de l’aula esperant-los.
Manuel: Mireu, els corsaris
d’Antoni Riquer han agafat el tresor!
Adrian: Com pot ser? Portem dies
i dies buscant-lo i no l’hem trobat.
Manuel: Nosaltres som els pirates sanguinaris. Jo soc Manuel el Sanguinari i ells són els meus ajudants Adrian, Assla, i Ahsim.
Adrian: Com ho heu aconseguit forasters?
Adrian: Com ho heu aconseguit forasters?
(Esperar a que
parlin, intentar que expliquin com ho han fet)
Asslam: Vaja, i nosaltres encara
que sabíem per on estava, no el varem aconseguir trobar. Això és que heu tingut molta sort.
Ahsim: Què pensarà ara el nostre
capità de nosaltres? ... Bé, es igual, ¿podríem anar amb vosaltres i llegir els
llibres? Ens agradaria molt.
Manuel: És veritat.
Asslam: Sí per favor!!
Al hall estareu
tots esperant per anar tots junts a l’aula d’infantil i llegir els llibres.
No hay comentarios:
Publicar un comentario
Todos los comentarios que se realicen no serán publicados al instante. Por seguridad, antes serán revisados para su aprobación.
Tots els comentaris que es realitzin no seran publicats al moment. Per seguretat, abans seran revisats per a la seva aprovació.