miércoles, 11 de marzo de 2020

Teatre: Els corsaris

Estimats i estimades alumnes. Aquí us deix el teatre per aprendre. Llegiu tots el text. No oblideu de portar la roba adequada a cada personatge. Fins demà!!


Entren els corsaris a l’aula i es queden a la porta:

Saber: Mira Amín, hem trobat persones.
Amín: Ostres! Segur que ells sabran on està el tresor.
Marco: No crec que sigui bona idea, tinc por...
Amín: No siguis poruc, segur que si ens fem amics tot sortirà bé.
(Es dirigeixen a la classe d’infantil)
Sajid: Bon dia al·lots, som els corsaris de la torre de sa Sal Rosa.

Marco: Jo soc Marco, i ells són Saber, Sajid i Amín. 
Saber: Anem per la mar abordant vaixells enemics i buscant tresors i riqueses.
Sajid: Som com els pirates, però amb un permís especial del rei per buscar sempre noves aventures i protegir als habitants de l’illa d’Eivissa.
Amin: Exacte, i nosaltres som membres de la tripulació del corsari més temible del món!
Marco: Sabeu qui és? El seu nom és Antoni Riquer... un corsari eivissenc que va capturar un vaixell que es deia Felicity d’origen anglès a l’any 1806.
Sajid: Esper que mai tingueu que conèixer-lo, és alt i molt fort i porta un pardal a sobre.
Amin: I mooooolt lleig.
Saber: Gràcies a aquesta gesta, ens varen construir un monument al port de vila al 1915.
Amin: Som la única ciutat del món que té un monument dedicat als corsaris.
Marco: Serà perquè som els millors del món!
(Tots riuen)
Sajid A més, per protegir als habitats de les Pitiüses, varem construir fins 12 torres de defensa per poder tenir vigilada l'entrada de naus desconegudes i pirate
Saber: Es varen col·locar les torres al voltant de les illes i formaven una xarxa que permetia establir comunicació visual entre els punts més estratègics de la costa.
Amin: Per comunicar-se entre torre i torre, els senyals visuals que s'hi empraven per a la comunicació eren els focs a la nit i el fum durant el dia.

Marco: Ara que ja ens coneixeu, sabeu per a què estem aquí? (Esperar que diguin el nom de la classe)
Saber: Ens hem perdut buscant un tresor, ens podríeu dir quina classe sou vosaltres?

Amin: Que han dit? -(dirigint-se als corsaris)- Parlen una llengua diferent a la nostra? O es que no els he sentit?
(tractar que els nens i nenes contestin amb més ganes)
Saber: Aaah, ara sí! Doncs sabeu què? Ens voldríeu ajudar a buscar el tresor?
Sajid: Ens serviríeu de gran ajuda!!
Marco: Digueu que sí per favor! –(Desesperat)- Sinó tindrem problemes amb el nostre capità Antoni Riquer!
(Esperar que diguin que sí)

Amin: Bé! Però sabeu que tindrem que passar moltes aventures fins arribar al tresor oi?
Saber: Voleu venir amb nosaltres?
Amin: Anem!!!
Sajid: Ara, teniu que venir amb nosaltres, aixequeu-vos i anem a per el tresor!

·         Prova 1: Quan arriben a la porta, aturen a la classe).

Lina: Aquesta és la zona tenebrosa i nosaltres som les Bruixes Tenebroses i convertim a la gent en estàtua. Jo sóc Lina la bruixa més coneguda del món i aquestos són els més súbdits: Isabel, Luz María, y Elías.
Luz: Tenim grans poders i som molt perilloses.
Isabel: Més val que correu molt i eviteu que us agafem... sinó la maledicció caurà sobre vosaltres!
Elias: Ja, Ja, Ja (riguent fort). No serieu ni els primers ni els últims que convertim en estàtues.
Tots: Ja podeu començar a còrrer!

Amin: Alerta al·lots, aquí hi ha bruixots que si te toquen et quedes quiet en estàtua.
Saber: Tenim que intentar passar sense que ens toquin!

·         Anar cap a la prova 2

Manar: Hola viatgers, benvinguts a la terra oblidada. Nosaltres som les almes perdudes i jo soc na Manar, ella és Athenea, Paula i Zahra. 
Zahra: Qui sou vosaltres? (esperar que diguin el nom de la classe)
Athenea: En aquest castell, teniu que passar totes aquestes proves per poder sortir. Teniu que anar amb molta cura per poder atravessar-lo.
Paula: I no fer-vos mal! Per tant, no podem córrer, ni saltar.
Zahra: (Explica l’activitat).
Corsaris i els encarregats de la prova ajuden als d’infantil a completar el circuit.


·       Anar cap a la prova 3. (Circuit amb camí de cordes, aros com si fossin pedres i un banc com si fos un pont).

Rayco: On aneu? aneu buscant el tresor perdut? 
Basma: No el trobareu mai. És molt difícil!
Yasmina: Nosaltres som els guardians del riu: Rayco, Basma, Sajida y Yasmina
Rayco: Nosaltres us podem ajudar
Sajida: Per poder arribarm teniu que passar per aquest riu.
Yasmina: És l'únic camí conegut per l'home.
Rayco: Però alerta, el riu passa amb molta força. 
Sajida: És el riu de Santa Eulària, l’únic riu de les Illes Balears.
Basma: L’única forma de creuar el riu és anar per les pedres. (Explicar el circuit)
Yasmina: Aneu alerta, si trepitgeu fora de les pedres, el riu us emportarà.
Rayco: Esteu preparats?
Sajida: D’un en un. Nosaltres us ajudarem.

·         Anar a la prova 4. (Pujar les escales a 4 potes).

(Estareu esperant a baix al hall)
Camila: heu arribat molt lluny! Ja queda menys per arribar al tresor.
Sara A: Nosaltres som les Bruixes Simpàtiques: Camila, Sara, Ainoha y Sara Cristescu.
Sara C: Ens agrada convertir als nens i nenes en animals.
Ainoha: Quins animals coneixeu? (intentar que diguin animals)
Camila: Molt bé!!! Sabeu molt vosaltres. Ara us convertirem en lleons per tenir força i pujar les escales súper bé.
Sara A: wajira wajira, jo us converteix en lleons! (els alumnes s’han de convertir en lleons per pujar les escales)
Ainoha: ara teniu de pujar les escales com si fóssiu lleons. Però alerta, quan arribeu a d’alt l’encanteri s’acabarà.
(Els corsaris que en tot moment acompanyen al grup per vigilar i acompanyar-los quan arribeu al pis de dalt, els recordeu que tenen que aixecar-se).

·         Anar a la prova 5. (Al pis de dalt, Manuel, Adrian, Asslam i Ahsim estan dormits)

Saber: Aquí estan els pirates dolents.
Sajid: Allí està el tresor (assenyalant l’aula). Tenim que passar sense fer renou.
Marco: Així que tots en silenci. Shhhhhhhhhhh

·         A l’aula: Buscar el tresor, però abans d’obrir la caixa, tenen que muntar els puzles que hi ha a la taula. Una vegada fets. Anem a obrir la caixa.

Marco: Molt bé, ho heu aconseguit!
Saber: Què us imagineu que hi ha a la caixa? (esperar a que contestin, animar-los a contestar)
Amín: A la caixa hi ha uns objectes que tenen la capacitat d’ensenyar-nos moltes coses.
Sajid: I no només això, ens fan viure aventures i viatjar a llocs inimaginables.
Saber: Voleu que obrim la caixa?
(obrim la caixa)
Sajid: Són llibres! Ara els agafarem i anirem a l’aula a llegir-los.
Amín: Voleu veure de què tracten aquests llibres?

Manuel, Adrian, Asslam i Ahsim, ja s’han despertat i estaran fora de l’aula esperant-los.

Manuel: Mireu, els corsaris d’Antoni Riquer han agafat el tresor!
Adrian: Com pot ser? Portem dies i dies buscant-lo i no l’hem trobat.
Manuel: Nosaltres som els pirates sanguinaris. Jo soc Manuel el Sanguinari i ells són els meus ajudants Adrian, Assla, i Ahsim.   
Adrian: Com ho heu aconseguit forasters?
(Esperar a que parlin, intentar que expliquin com ho han fet)
Asslam: Vaja, i nosaltres encara que sabíem per on estava, no el varem aconseguir trobar. Això és que heu tingut molta sort. 
Ahsim: Què pensarà ara el nostre capità de nosaltres? ... Bé, es igual, ¿podríem anar amb vosaltres i llegir els llibres? Ens agradaria molt.
Manuel: És veritat.
Asslam: Sí per favor!!

Al hall estareu tots esperant per anar tots junts a l’aula d’infantil i llegir els llibres.



No hay comentarios:

Publicar un comentario

Todos los comentarios que se realicen no serán publicados al instante. Por seguridad, antes serán revisados para su aprobación.

Tots els comentaris que es realitzin no seran publicats al moment. Per seguretat, abans seran revisats per a la seva aprovació.